FAQ

Van bestellingen en verzendingen tot retourneren en ruilingen, hier is alles je wat je moet weten over winkelen bij NEUF. op één plek.

Retourneren

Wat is het retourbeleid?

Moet je je aankoop ruilen of retourneren? Wij helpen je graag!


Je hebt tot 30 dagen vanaf de leveringsdatum om je beslissing te nemen. Let op: wij zijn niet verantwoordelijk voor het betalen van eventuele douanekosten (invoerrechten of belasting) bij omruilingen.Je bent zelf verantwoordelijk voor alle kosten en vergoedingen die verbonden zijn aan het retourneren van je bestelling. Zorg ervoor dat je het verzendbewijs bewaart totdat je bestelling is teruggekeerd naar ons magazijn. We kunnen geen enkele kwestie afhandelen als je geen track & trace of verzendbewijs kunt overleggen.Ruilen of retourneren is snel en eenvoudig.


Alle geretourneerde artikelen moeten ongedragen, ongewassen en in originele staat zijn, met labels nog bevestigd.

Artikelen moeten worden geretourneerd in hun originele verpakking.

Wij accepteren geen retourzendingen van de onderstaande producten:

  • Onderkleding (inclusief sokken)
  • Bepaalde afgeprijsde artikelen die zijn gemarkeerd als Final Sale en niet in aanmerking komen voor terugbetaling of omruiling
  • Artikelen die de retourtermijn van 30 dagen hebben overschreden
  • Artikelen die gedragen of beschadigd zijn teruggestuurd zonder dat dit vooraf is gemeld aan onze klantenservice – deze retourzendingen worden geweigerd en de producten worden vernietigd

Bundles/Multipacks: Bundelproducten moeten als complete set worden geretourneerd, inclusief alle afzonderlijke items, labels en de originele verpakking die bij de bundel zat. Als er individuele items ontbreken of beschadigd zijn, kan de retour worden geweigerd.

1+1- en 2+1-deals: We bieden geen terugbetalingen voor gratis producten die via deze promotie zijn verkregen. We accepteren geen retourzendingen voor deze actie.

Hoe kan ik een retour aanvragen?

Wil je iets retourneren? Ga naar onze Retourpagina en volg de stappen.

Hoe kan ik mijn order retourneren?

Retourneren of ruilen? Geen probleem.Bij NEUF. heb je altijd de optie om je kleding te ruilen of om te kiezen voor winkeltegoed in plaats van terugbetaling. Zo kan je op een later moment alsnog je favoriete item scoren. Check onze pagina Retourpagina.

Wat is de retourtermijn?

Als je niet tevreden bent met je aankoop, kan je je order terugsturen binnen 30 dagen na ontvangst voor een volledige terugbetaling, met een retourvergoeding afhankelijk van het land van verzending. Deze kosten worden afgetrokken van je terugbetaling.

Wat zijn de kosten voor het terugstorten?

Retourzendingen zijn op eigen kosten, afhankelijk van de koerier en het land waar u uw pakket uit retourneert naar ons magazijn in België.

Hoelang duurt een terugbetaling?

Na afgifte bij het postpunt gaat je retour eerst naar een verzamelhub en daarna naar ons magazijn voor controle. Je kunt de status van je retour volgen via ons retourportaal.

Terugbetalingen gebeuren op twee manieren:


(de snelste optie – 2 à 3 werkdagen na verwerking)

(gemiddeld 7 à 10 werkdagen)

Zodra je retour verwerkt is en de terugbetaling gestart, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Verzending

Hoe kan ik mijn order volgen?

We streven ernaar om bestellingen binnen 24-48 uur na plaatsing te verwerken en te verzenden. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met trackinginformatie.

Bieden jullie gratis verzending aan?

Ja, we bieden gratis verzending bij bestellingen van meer dan 75 EUR.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten variëren per land en order waarde.

Hoe lang duurt de levering?

Onze gebruikelijke levertijd is 1-2 werkdagen. We doen er alles aan om onze levertermijnen te optimaliseren en zo de beste service te kunnen geven. Omdat we heel hard vasthouden aan het persoonlijke aspect, steken we enorm veel tijd in elk pakje dat we maken en verzenden.
Heb je besteld op de dag van een launch? Dan kan je pakje door de drukte iets langer onderweg zijn.

Kijk steeds goed na of je geen PRE-ORDER hebt besteld. Mocht dit het geval zijn, staat de leverdatum steeds vermeld bij je artikel. Hou er rekening mee dat dit een richtdatum is en wij dit nooit 100% kunnen garanderen.

Kan ik mijn order aanpassen of annuleren na het plaatsen?

Laat het ons zo snel mogelijk weten als je je order wilt annuleren of aanpassen. Als het pakket nog niet door de vervoerder is gescand, kunnen we misschien nog wat aanpassen.

Als je al een trackingnummer hebt gekregen, kun je het beste rechtstreeks met de koerier contact opnemen over eventuele wijzigingen.

Wat als mijn pakket vertraging heeft of kwijt is geraakt ?

Als je bestelling niet binnen de verwachte levertijd is aangekomen, neem dan even contact op met ons klantenservice team. We gaan samen met de vervoerder kijken hoe we dit kunnen oplossen.

Ik plaatste een bestelling, maar kreeg geen bevestigingsmail. Is mijn bestelling goed doorgekomen?

Als je alle stappen goed gevolgd hebt, de betaling gelukt is, dan hebben wij 99.99% jouw order goed ontvangen. De bevestigingsmails durven soms in de spam terecht komen, check deze even en daar zal je je order kunnen terugvinden, alsook de track & trace om je order op te volgen.

Kijk altijd even na of je je hebt ingelogd met je account en een mailadres hebt doorgegeven.

Verzenden jullie ook internationaal?

Ja, we verzenden internationaal. Je kunt dit controleren bij het afrekenen of op onze 'Verzending' pagina. Kijk op deze pagina om te zien of we ook naar jouw adres bezorgen. Verzendkosten en levertijden worden bij het afrekenen berekend op basis van je locatie.

Moet ik invoerrechten of belastingen betalen?

Afhankelijk van de regels van het land, kunnen invoerrechten en invoerbelastingen van toepassing zijn. Deze worden duidelijk weergegeven bij het afrekenen, als dat van toepassing is.

Overige

Waarom kan ik mijn kortingscode niet toevoegen?

Je kan per bestelling maar gebruik maken van één kortingscode. Andere geactiveerde codes blijven geldig en kunnen gebruikt worden bij een volgende bestelling. Kortingscodes kunnen niet gecombineerd worden bij solden.

Kan ik sale items retourneren?

Wij accepteren geen retourzendingen van de onderstaande producten:

  • Onderkleding (inclusief sokken)
  • Bepaalde afgeprijsde artikelen die zijn gemarkeerd als Final Sale en niet in aanmerking komen voor terugbetaling of omruiling
  • Artikelen die de retourtermijn van 30 dagen hebben overschreden
  • Artikelen die gedragen of beschadigd zijn teruggestuurd zonder dat dit vooraf is gemeld aan onze klantenservice – deze retourzendingen worden geweigerd en de producten worden vernietigd

Bundles/Multipacks: Bundelproducten moeten als complete set worden geretourneerd, inclusief alle afzonderlijke items, labels en de originele verpakking die bij de bundel zat. Als er individuele items ontbreken of beschadigd zijn, kan de retour worden geweigerd.

1+1- en 2+1-deals: We bieden geen terugbetalingen voor gratis producten die via deze promotie zijn verkregen. We accepteren geen retourzendingen voor deze actie.

Ik heb jullie product elders gekocht, kunnen jullie helpen met een klacht?

We kunnen alleen klanten helpen die onze producten via onzeofficiële websitehebben gekocht. Als je iets bij ons hebt gekocht via een andere winkel en een klacht hebt, dan verwijzen we je graag door naar de desbetreffende winkel voor hulp.

Wat als mijn items beschadigd aankomen?

Als je een item met vlekken of andere gebreken ontvangt, vragen we je vriendelijk om dit binnen 48 uur na ontvangst te melden. Je kan dat doen door een e-mail te sturen naar info@neufsportswear.be  Voeg alsjeblieft een paar duidelijke foto's van de gebreken toe.

Let op: claims die meer dan 48 uur na ontvangst worden gemeld, kunnen we niet meer verwerken.

Bij mijn order kreeg ik een gratis cadeau, nu wil ik graag iets retourneren en kom ik niet meer aan het bedrag om recht te hebben op dit cadeautje. Wat moet ik doen?

Wanneer je je retour naar ons opstuurt en graag het cadeautje bijhoudt, dan mag dit zeker. Dit wordt dan van je terugbetaalde bedrag in vermindering gebracht.

Ik ontving net mijn order, maar er ontbrak een stuk. Is dit een fout of wordt deze nagestuurd?

Als er een stuk ontbrak, kan het zijn dat het uit voorraad was en wordt deze terugbetaald, of wordt het bij besteld en wordt het later naar jou verzonden. Hoor je echt niks van ons, dan is er een foutje gebeurt en mag je ons zeker even mailen.

Nog steeds hulp nodig ?